Thursday, December 26, 2013

TAHNIAH SENI SILAT KUNCI MELAYU KESATRIA WARISAN

Assallammualaikum dan Salam Perjuangan...
Tahniah kepada Seni Silat Kunci Melayu Kesatria Warisan Malaysia kerana yelah berjaya mengadakan program demonterasi persilatan dengan baik dan lancar sekali..
Kami amat gembira dan berbangga kerana menjadi sebahagian dalam majlis tersebut. Sebanyak 10 gelanggang pelbagai aliran persilatan yang mengikuti demonterasi tersebut.
Tahniah semuga kita terus mengadakan majlis sebegini utk memperkukuhkan dan mengeratkan lagi tali silatutrahim di dunia persilatan warisan bangse ini..
Terimakasih semua....




 
Nama Program : Majlis Khatam Asas dan Pencak Silat
Anjuran : Persatuan Seni Silat Kunci Melayu Kesatria Warisan Malaysia
Nama Guru : Tuan Guru Utama Haji Haron
Perasmi Majlis : YB Tuan Shahrom bin Datuk Sharif @ ADUN Dengkil , Selangor (BN)
Penyertaan : 10 gelanggang (Seluruh Gelanggang seni silat Kunci Melayu Kesatria Warisan dan Jemputan sprt , Gayung Malaysia , Panji Putera Ledang , Panji Ria , Pendowo Limo , Kuntau Tekpi , Silat Pulut , Persatuan Seni Silat Kota Sendeng Asahan dll.
Lokasi : Gelanggang Perguruan PSSKMKWM di Sungai Merab Bangi Selangor

Persatuan Seni Silat Kota Sendeng Asahan Melaka telah diundang ke sebuah Majlis persembahan silat yang telah diadakan di bangi Selangor. Majlis tersebut telah menghimpunkan pelbagai persatuan silat dan seni silat kota sendeng asahan satu satunya perguruan dari Melaka yang menyertai persembahan tersebut.

Aktiviti ini adalah baik dan mampu menyatupadukan umat melayu untuk memberi semangat dan kekuatan untuk meyemai patriotik dan sayangkan warisan bangsa. dan kami persatuan silat dari Melaka akan sentiasa sokong dan bersama sama menjayakan majlis sebegini.saya berharap agar program sebegini diteruskan dan meminta semua pihak samada kerajaan atau swasta membantu menjayakannya. - kata YDP atau Guru Utama Persatuan Seni Silat Kota Sendeng Asahan Melaka Tuan Guru Utama Rahman Hamid

Majlis telah berkahir pada jam 2.00 pagi dan semua amat berpuashati dan pastinya menantikan majlis yang akan datang.

No comments: